– Szemmel láthatóan örül neki, hogy az Internet Hungary konferencián végre már HR-es szekció is lesz. Hogyan is kapcsolódik az internet és a HR?
– 2000-ben, az első Internet Hungary konferencián, az Online marketingről adtam elő. Meg van még a prezentáció, abban arról is beszéltem, hogy az internetes technológia először a gazdaságot, majd a társadalmat, és ezek eredményeként a cégeket fogja teljesen átalakítani. Ennek a kezdetét éljük most. Ha a cégek nem csak használnák az internetet, hanem jobban értenék a hálózati, úgyis mint agyi hálózati működést, akkor jobban működnének a dolgok.
– Melyek a váltzások fő irányai ön szerint?
Szinte semmit nem értenek abból, ami valóban fontos lenne a tudásalapú társadalomban. De hál’Istennek rákényszerülnek, tehát egyre többet tanulnak a változásról, értékekről, a megváltozóban lévő hierarchiákról. Az Y és X generációk elsöprik a jelenlegi mentalitást.
– A fiatalok által képviselt startup mentalitás kellene?
– Magyarország ma a versenyképesség lehetőségeit vizsgálja minden oldalról. A startupokat egyesek a kiugrás lehetőségének tartják. Én magam 3 startup cég alapítója és vezetője voltam. Ebből kettő nagyon sikeres lett. Amelyikkel buktunk, az az volt, amelyiket felvásárolt egy multi. A két kultúra összeegyeztethetetlen. Ezért én is azt gondolom, hogy a kiugrás egyik lehetősége a startup lehet, de csak azzal a feltétellel, hogy a tulajdonosok hosszú távon megmaradnak, és ebben a formában sikerül nekik a nemzetközi sikersztorit létrehozni. Ennek a sikernek az oka az alapító értékek állandóságában van. Lásd Google, vagy még kicsiben, de a magyar Prezi is hasonló lehet.
– A régi multik is folyton-folyvást értékekről kommunikálnak…
– Ez igaz! Csak…
Hozzászólás